Swaziland - Reisverslag uit Somerset, Verenigde Staten van Willem Doddema - WaarBenJij.nu Swaziland - Reisverslag uit Somerset, Verenigde Staten van Willem Doddema - WaarBenJij.nu

Swaziland

Blijf op de hoogte en volg Willem

01 Januari 1970 | Verenigde Staten, Somerset

Gisteren zijn we vanuit Hazyvieuw Zaf naar Ezulwini in Swaziland gereden.
Vanaf Nelspruit tot aan de grens v Swaziland was een fantastisch mooie route een prima geasfalteerde weg Door de bergen met af en toe een roadblock van apen of koeien. De uitzichten waren ongelofelijk mooi en waren echt aan het genieten.
Toen na een bocht dook de grens op naar ons eerst uitgecheckt te hebben in Zuid Afrika reden we 50m door niemands land kwamen we bij de grens van Swaziland waar na dat we de formaliteiten afgehandeld hadden, de dienst doende douanier ons heel verlegen vroeg of wij zijn chef die al bij de poort stond te wachten een lift konden geven naar Pig peak het eerst volgende plaatsje in Swaziland, na een vluchtige blik onderling uitgewisseld te hebben , maar beleefd geweigerd.
We reden Swaziland in het eerste wat ons opviel was dat de mooie weg verder ging zonder asfalt maar met heel veel bumps al stuiterend reden we verder dit zandpad was in totaal 20 km lang.
In Pigs Peak konden we eindelijk de snelweg opdraaien , bij ons zou het gewoon een 80km weg zijn.
Nu konden we gaan genieten v het land echt een mooi land midden in de bergen maar ook duidelijk te zien heel arm land.
Onze lodge was weer mooi gesitueerd en voldeed prima.
Vandaag Door Swaziland gereden naar een plaats dicht bij St. Lucia ( zonder voorbeeld tekst waag ik mij niet aan het typen vd naam ? ) morgen meer over hoe het hier is we gaan dan een boat safari doen en nijlpaarden en krokodillen spotten.